• Galeria
  • BIP
  • Akty normatywne
  • Kontakt
  • Link do strony EPUAP
  • Link do strony PSeAP
Stanowisko ds. obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego

Adam Mroczek - inspektor
I piętro
tel: (16) 63 17 086 wew. 34, (16) 63 17 087 wew. 34
e-mail: adam.mroczek@narol.pl

Do zadań stanowiska ds. obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego, należy:

  • Prowadzenie biura Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych, w tym:
    • zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym ich ochrony fizycznej,
    • zapewnienie ochrony systemów i sieci teleinformatycznych, w których są wytwarzane, przetwarzane, przechowywane lub przekazywane informacje niejawne,
    • kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji,
    • okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów,
    • opracowywanie planu ochrony informacji niejawnych w urzędzie i nadzorowanie jego realizacji,
    • szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych na zasadach określonych w rozdziale 8 ustawy o ochronie informacji niejawnych,
    • prowadzenie kancelarii tajnej w urzędzie.
  • W zakresie obronności:
    • opracowanie projektu regulaminu organizacyjnego urzędu gminy na czas wojny oraz zarządzenia Burmistrza wprowadzającego w/w regulamin w życie,
    • opracowywanie dokumentacji oraz realizowanie innych przedsięwzięć do prowadzenia akcji kurierskiej,
    • prowadzenie akcji kurierskiej,
  • W zakresie obrony cywilnej:
    • planowanie i organizowanie działalności w zakresie zadań obrony cywilnej,
    • przygotowywanie i zapewnienie działania elementów systemu wykrywania i alarmowania oraz system wczesnego ostrzegania,
    • opracowywanie planu obrony cywilnej miasta i gminy,
    • prowadzenie i organizowanie szkolenia formacji obrony cywilnej, a także ludności w zakresie powszechnej samoobrony,
    • koordynowanie akcjami ratunkowymi,
    • ustalanie zadań w zakresie obrony cywilnej instytucjom działającym na terenie gminy,
    • dokonywanie oceny stanu przygotowań obrony cywilnej oraz podejmowanie przedsięwzięć zmierzających do pełnej realizacji zadań,
    • panowanie i realizacja zaopatrywania w sprzęt i środki, a także zapewnienie odpowiednich warunków przechowywania, konserwacji i eksploatacji sprzętu oraz środków obrony cywilnej,
    • koordynowanie przedsięwzięć w zakresie integracji sił obrony cywilnej do prowadzenia akcji ratunkowych oraz likwidacji skutków klęsk żywiołowych i zagrożeń środowiska,
    • organizowanie szkoleń i ćwiczeń obrony cywilnej,
    • planowanie o zapewnienie ochrony i ewakuacji dóbr kultury i innego mienia na wypadek zagrożenia zniszczeniom,
    • opracowywanie informacji dotyczących realizowanych zadań,
    • sporządzenie sprawozdań z zakresu obrony cywilnej,
  • W zakresie zarządzania kryzysowego:
    • realizacja określonych ustawami zadań publicznych w zakresie ochrony przeciwpożarowej, przeciwpowodziowej i zapobiegania innym nadzwyczajnym zagrożeniom życia i zdrowia ludzi oraz środowiska,
    • organizowanie systemu łączności, alarmowania i współdziałania między podmiotami uczestniczącymi w działaniach ratowniczych,
    • w razie nadzwyczajnego zagrożenia środowiska podejmowanie działań i stosowanie niezbędnych środków do usunięcia zagrożenia i jego skutków określonych przez Wojewodę,
    • przeciwdziałanie skutkom zdarzeń o charakterze terrorystycznym, oraz ochrony infrastruktury krytycznej,
    • organizacja pełnienia całodobowego dyżuru w celu zapewnienia przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego,
    • współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji publicznej,
    • nadzór nad funkcjonowaniem systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania ludności,
    • współdziałanie z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne,
    • ochrona przeciwpowodziowa, w tym m.in.: akcje przeciwpowodziowe, zwalczanie skutków powodzi.
    • podejmowanie innych czynności w sprawach zarządzania kryzysowego określonych przepisami prawa,
  • Prowadzenie archiwum zakładowego urzędu, w tym m. in.:
    • odbieranie materiałów archiwalnych od pracowników na podstawie spisów zdawczo-odbiorczych,
    • prowadzenie spraw związanych z brakowaniem dokumentacji niearchiwalnej,
    • sporządzenie i stosowanie instrukcji i regulaminu archiwum zakładowego,
    • prowadzenie spraw związanych z zagubieniem lub utratą akt,
    • prowadzenie innych spraw związanych z funkcjonowaniem archiwum zakładowego.
  • W zakresie Bezpieczeństwa i Higieny Pracy:
    • prowadzenie przeglądu stanu bezpieczeństwa i higieny pracy w urzędzie,
    • prowadzenie spraw związanych z odzieżą ochronną i sprzętem ochrony osobistej, sorty mundurowe,
    • prowadzenie spraw związanych z wypadkami przy pracy oraz chorobami zawodowymi, w tym w szczególności: prowadzenie spraw związanych z wypadkami w drodze do pracy i z pracy, sporządzanie protokołów wypadków przy pracy, zgłoszenia chorób zawodowych,
    • prowadzenie spraw związanych z profilaktyką zapobiegawczą i badaniami okresowymi pracowników.
  • Inne sprawy, doraźnie zlecone przez Burmistrza lub Sekretarza.
  • Elektroniczne Biuro Obsługi Mieszkańca
  • Program pomocy państwa w wychowaniu dzieci- 500+
  • Zwalczanie Afrykanskiego Pomoru Świń
  • Miasto i Gmina Narol

Gmina

    • Wirtualny spacer
    • Bramy Roztocza
    • Położenie geograficzne
    • Historia regionu
    • Klimat i ukształtowanie
    • Parki krajobrazowe i rezwaty przyrody
    • Ścieżki przyrodniczo-dydaktyczne

Oferta turystyczna

    • Noclegi
    • Restauracje, bary
    • Izba Pamięci w Lipsku
    • Szlaki turystyczne
    • Trasy rowerowe

Samorząd

    • Organy Gminy
    • Interpelacje i zapytania
    • Urząd
    • Ochrona Danych Osobowych
    • Karty usług, formularze
    • Urząd Stanu Cywilnego
    • GKRPA
    • Zespół Interdyscyplinarny
    • Gminne jednostki organizacyjne
    • Gminne instytucje kultury
    • Sołectwa
    • Zamówienia publiczne
    • Zapytania ofertowe
    • Zmiana studium
    • Sprzedaż nieruchomości
    • Dzierżawa nieruchomości
    • Nabór na wolne stanowiska pracy
    • Ogłoszenia i komunikaty
    • Organizacje pozarządowe
    • Wybory
    • Referenda
    • Archiwum wiadomości

Informator gminny

    • Gospodarka Komunalna
    • Posterunek Policji
    • Rozkład jazdy PKS
    • Rozkład jazdy BUS
    • Praktyczne adresy i telefony
    • Służba zdrowia

Inwestycje i Projekty

  • logo
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo POIG
  • logo Orlik 2012
  • Miejsko-Gminna Biblioeka Publiczna w Narolu
  • Ostrzeżenia meteorologiczne
  • logo nowe smieci
  • Projekt Dom
  • Kšcik Przedsiębiorcy

Copyright © 2009. | XHTML | CSS