Stanowisko ds. obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego
Adam Mroczek - inspektor
I piętro
tel: (16) 63 17 086 wew. 34, (16) 63 17 087 wew. 34
e-mail: adam.mroczek@narol.pl
Do zadań stanowiska ds. obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego, należy:
- Prowadzenie biura Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych, w tym:
- zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym ich ochrony fizycznej,
- zapewnienie ochrony systemów i sieci teleinformatycznych, w których są wytwarzane, przetwarzane, przechowywane lub przekazywane informacje niejawne,
- kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji,
- okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów,
- opracowywanie planu ochrony informacji niejawnych w urzędzie i nadzorowanie jego realizacji,
- szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych na zasadach określonych w rozdziale 8 ustawy o ochronie informacji niejawnych,
- prowadzenie kancelarii tajnej w urzędzie.
- W zakresie obronności:
- opracowanie projektu regulaminu organizacyjnego urzędu gminy na czas wojny oraz zarządzenia Burmistrza wprowadzającego w/w regulamin w życie,
- opracowywanie dokumentacji oraz realizowanie innych przedsięwzięć do prowadzenia akcji kurierskiej,
- prowadzenie akcji kurierskiej,
- W zakresie obrony cywilnej:
- planowanie i organizowanie działalności w zakresie zadań obrony cywilnej,
- przygotowywanie i zapewnienie działania elementów systemu wykrywania i alarmowania oraz system wczesnego ostrzegania,
- opracowywanie planu obrony cywilnej miasta i gminy,
- prowadzenie i organizowanie szkolenia formacji obrony cywilnej, a także ludności w zakresie powszechnej samoobrony,
- koordynowanie akcjami ratunkowymi,
- ustalanie zadań w zakresie obrony cywilnej instytucjom działającym na terenie gminy,
- dokonywanie oceny stanu przygotowań obrony cywilnej oraz podejmowanie przedsięwzięć zmierzających do pełnej realizacji zadań,
- panowanie i realizacja zaopatrywania w sprzęt i środki, a także zapewnienie odpowiednich warunków przechowywania, konserwacji i eksploatacji sprzętu oraz środków obrony cywilnej,
- koordynowanie przedsięwzięć w zakresie integracji sił obrony cywilnej do prowadzenia akcji ratunkowych oraz likwidacji skutków klęsk żywiołowych i zagrożeń środowiska,
- organizowanie szkoleń i ćwiczeń obrony cywilnej,
- planowanie o zapewnienie ochrony i ewakuacji dóbr kultury i innego mienia na wypadek zagrożenia zniszczeniom,
- opracowywanie informacji dotyczących realizowanych zadań,
- sporządzenie sprawozdań z zakresu obrony cywilnej,
- W zakresie zarządzania kryzysowego:
- realizacja określonych ustawami zadań publicznych w zakresie ochrony przeciwpożarowej, przeciwpowodziowej i zapobiegania innym nadzwyczajnym zagrożeniom życia i zdrowia ludzi oraz środowiska,
- organizowanie systemu łączności, alarmowania i współdziałania między podmiotami uczestniczącymi w działaniach ratowniczych,
- w razie nadzwyczajnego zagrożenia środowiska podejmowanie działań i stosowanie niezbędnych środków do usunięcia zagrożenia i jego skutków określonych przez Wojewodę,
- przeciwdziałanie skutkom zdarzeń o charakterze terrorystycznym, oraz ochrony infrastruktury krytycznej,
- organizacja pełnienia całodobowego dyżuru w celu zapewnienia przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego,
- współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji publicznej,
- nadzór nad funkcjonowaniem systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania ludności,
- współdziałanie z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne,
- ochrona przeciwpowodziowa, w tym m.in.: akcje przeciwpowodziowe, zwalczanie skutków powodzi.
- podejmowanie innych czynności w sprawach zarządzania kryzysowego określonych przepisami prawa,
- Prowadzenie archiwum zakładowego urzędu, w tym m. in.:
- odbieranie materiałów archiwalnych od pracowników na podstawie spisów zdawczo-odbiorczych,
- prowadzenie spraw związanych z brakowaniem dokumentacji niearchiwalnej,
- sporządzenie i stosowanie instrukcji i regulaminu archiwum zakładowego,
- prowadzenie spraw związanych z zagubieniem lub utratą akt,
- prowadzenie innych spraw związanych z funkcjonowaniem archiwum zakładowego.
- W zakresie Bezpieczeństwa i Higieny Pracy:
- prowadzenie przeglądu stanu bezpieczeństwa i higieny pracy w urzędzie,
- prowadzenie spraw związanych z odzieżą ochronną i sprzętem ochrony osobistej, sorty mundurowe,
- prowadzenie spraw związanych z wypadkami przy pracy oraz chorobami zawodowymi, w tym w szczególności: prowadzenie spraw związanych z wypadkami w drodze do pracy i z pracy, sporządzanie protokołów wypadków przy pracy, zgłoszenia chorób zawodowych,
- prowadzenie spraw związanych z profilaktyką zapobiegawczą i badaniami okresowymi pracowników.
- Inne sprawy, doraźnie zlecone przez Burmistrza lub Sekretarza.
Gmina
Oferta turystyczna
Samorząd
- Organy Gminy
- Interpelacje i zapytania
- Urząd
- Ochrona Danych Osobowych
- Karty usług, formularze
- Urząd Stanu Cywilnego
- GKRPA
- Zespół Interdyscyplinarny
- Gminne jednostki organizacyjne
- Gminne instytucje kultury
- Sołectwa
- Zamówienia publiczne
- Zapytania ofertowe
- Zmiana studium
- Sprzedaż nieruchomości
- Dzierżawa nieruchomości
- Nabór na wolne stanowiska pracy
- Ogłoszenia i komunikaty
- Organizacje pozarządowe
- Wybory
- Referenda
- Archiwum wiadomości