Stanowisko ds. wymiaru podatkowego I
Anna Banaś-Mrówka - inspektor
pok. nr 11, I piętro
tel: (016) 63 17 086 – wew. 28 (016) 63 17 087 – wew. 28
e-mail: anna.banas-mrowka@narol.pl
Do zadań stanowiska ds. wymiaru podatkowego I należy:
- Zakładanie i prowadzenie księgi gospodarczej (karty gospodarstw, karty nieruchomości) dla wymiaru i poboru należności – podatku rolnego, podatku od nieruchomości.
- Kompletowanie materiałów niezbędnych do wymiaru zobowiązania pieniężnego (deklaracje, wykazy zmian geodezyjnych itp.).
- Gromadzenie i kompletowanie materiałów do wymiaru zobowiązania pieniężnego (wezwania do złożenia informacji w sprawach dotyczących podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego).
- Wprowadzanie zmian przekazywanych przez Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Lubaczowie w sprawie obrotu gruntami.
- Uzgadnianie powierzchni gruntów i porównywanie z ewidencją gruntów w Lubaczowie.
- Dokonywanie wyliczeń wymiaru podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości oraz prowadzenie odpowiednich urządzeń wymiarowo-księgowych.
- Wysyłanie nakazów płatniczych.
- Prowadzenie postępowania w celu ustalenia adresu i doręczania nakazów płatniczych do osób, którzy nie pozostawili aktualnego adresu.
- Przyjmowanie podań w sprawie ulg, odwołań, umorzeń.
- Spisywanie protokołów i kompletowanie całości materiałów do wymiaru zobowiązań pieniężnych.
- Przygotowywanie i kompletowanie decyzji dotyczących wymiaru zobowiązań pieniężnych.
- Obsługa programów komputerowych dotyczących całości podatków, łącznie z archiwizowaniem danych.
- Przyjmowanie wniosków w sprawie bonów paliwowych, sprawdzanie danych zawartych we wnioskach i porównywanie ich z odpowiednimi dokumentami.
- Wydawanie zaświadczeń i prowadzenie rejestrów do zaświadczeń w sprawie bonów paliwowych.
- Miesięczne sporządzanie sprawozdań do Izby Skarbowej z ilości wydanych zaświadczeń w sprawie bonów paliwowych.
- Wydawanie zaświadczeń o posiadaniu gospodarstwa rolnego, o dochodowości rocznej, potwierdzanie aktualnej powierzchni i dochodowości rocznej na kwestionariuszach szkolnych.
- Pomaganie przedsiębiorcom ubiegającym się o pomoc publiczną przy wypełnianiu dokumentacji.
- Sporządzanie sprawozdań kwartalnych i rocznych z zakresu pomocy publicznej.
- Opracowywanie pism, oświadczeń, decyzji w sprawach podatkowych.
- Prowadzenie rejestrów przyjętych podań, oraz rejestrów spraw załatwionych.
- Sprawdzanie powierzchni gruntów i użytków rolnych oraz lasów dla celów statystycznych GUS.
- Kompletowanie i gromadzenie odpowiednich materiałów do złożenia dokumentacji wymiarowo-księgowej w sprawie podatku od środków transportowych.
- Ustalanie posiadaczy środków transportowych poprzez bieżącą współpracę z Wydziałem Komunikacji Starostwa Powiatowego w Lubaczowie.
- Ustalanie danych do sprawozdań kwartalnych w zakresie ulg i obniżek.
- Przygotowywanie projektów uchwał w zakresie właściwości stanowiska pracy.
- Inne sprawy, doraźnie zlecone przez Skarbnika.
Gmina
Oferta turystyczna
Samorząd
- Organy Gminy
- Interpelacje i zapytania
- Urząd
- Ochrona Danych Osobowych
- Karty usług, formularze
- Urząd Stanu Cywilnego
- GKRPA
- Zespół Interdyscyplinarny
- Gminne jednostki organizacyjne
- Gminne instytucje kultury
- Sołectwa
- Zamówienia publiczne
- Zapytania ofertowe
- Zmiana studium
- Sprzedaż nieruchomości
- Dzierżawa nieruchomości
- Nabór na wolne stanowiska pracy
- Ogłoszenia i komunikaty
- Organizacje pozarządowe
- Wybory
- Referenda
- Archiwum wiadomości