Program dofinansowań do fotowoltaiki i magazynów energii to obecnie najpopularniejsza forma dofinansowań dla prosumentów w Polsce.
Aby złożyć wniosek w programie Mój Prąd należy skorzystać z Generatora Wniosków o Dofinansowanie (GWD) https://gwd.nfosigw.gov.pl/ Przy użyciu profilu zaufanego lub e-dowodu należy założyć konto GWD, a po zalogowaniu do systemu:
Jak wybrać urządzenie?
Instalacja powinna być oparta na sprzęcie spełniającym wymagania programu, który określa ogólne parametry urządzeń, np.:
a) 2-10 kW - dla instalacji zgłoszonych do przyłączenia do dnia 31.07.2024 r.
b) 2-20 KW - dla instalacji zgłoszonych do przyłączenia od dnia 01.08.2024 r.
Przed zakupem i montażem urządzeń należy sprawdzić czy ich parametry odpowiadają specyfikacji zapisanej w programie.
Jak potwierdzić płatność?
Składając wniosek należy przedstawić faktury/paragony dokumentujące zakup urządzeń oraz wykonanie instalacji. Faktury/paragony muszą być imienne, zawierać pełne dane sprzedawcy, a także szczegółowy opis zakupionych urządzeń. Wnioskodawca jest zobowiązany do załączenia dokumentacji potwierdzającej dokonanie płatności, np. potwierdzenie przelewu, dokument KP. Akceptowane są wyciągi bankowe pod warunkiem, że wszystkie dane poniżej będą widoczne: dane sprzedawcy, dane odbiorcy płatności, kwota transakcji, data transakcji.
W przypadku płatności poprzez kredyt, nie należy dołączać umowy kredytowej, lecz oświadczenie o dokonaniu płatności zgodnie ze wzorem umieszczonym na stronie programu.
Czy potrzebujesz protokołu odbioru?
W przypadku zgłoszenia do dofinansowania urządzenia dodatkowego jakim jest magazyn ciepła i/ lub magazyn energii w ramach programu Mój Prąd wymagane jest również przedstawienie protokołu odbioru. Jest to dokument potwierdzający zakończenie prac, montaż i uruchomienie urządzenia dodatkowego. Jego brak lub błędnie wypełniony dokument może skutkować koniecznością złożenia korekty wniosku. Protokół odbioru musi być wypełniony na wzorze obowiązującym dla danego naboru wniosków.
Czy potrzebujesz zaświadczenia od Operatora Sieci Dystrybucyjnej?
Wniosek musi zawierać zaświadczenie od Operatora Sieci Dystrybucyjnej (OSD), które potwierdza przyłączenie do sieci elektroenergetycznej. Brak tego dokumentu skutkuje odrzuceniem wniosku bez oceny pozostałych dokumentów.
Wszystkie wymagane dokumenty znajdują się na stronie: https://mojprad.gov.pl/nabor-vi#dokumenty