Logo Urzędu Miasta i Gminy Narol
Powróć do: Programy

Mój Prąd 6.0

Logo

Program dofinansowań do fotowoltaiki i magazynów energii to obecnie najpopularniejsza forma dofinansowań dla prosumentów w Polsce. 

Aby złożyć wniosek w programie Mój Prąd należy skorzystać z Generatora Wniosków o Dofinansowanie (GWD) https://gwd.nfosigw.gov.pl/ Przy użyciu profilu zaufanego lub e-dowodu należy założyć konto GWD, a po zalogowaniu do systemu: 

  • wypełnić formularz wniosku;
  • załączyć wymagane dokumenty (formacie PDF, JPG lub innym formacie, który nie jest edytowalny);
  • przesłać wniosek – po wysłaniu nie będzie możliwa edycja ani zmiana załączników;
  • oczekiwać na komunikat systemowy – wysyłany z adresu mp6@nfosigw.gov.pl,  który pojawi się w przypadku konieczności korekty wniosku. Warto sprawdzać także folder SPAM.  

Jak wybrać urządzenie?

Instalacja powinna być oparta na sprzęcie spełniającym wymagania programu, który określa ogólne parametry urządzeń, np.:

  • instalacja fotowoltaiczna w przedziale: 

a) 2-10 kW - dla instalacji zgłoszonych do przyłączenia do dnia 31.07.2024 r.

b) 2-20 KW - dla instalacji zgłoszonych do przyłączenia od dnia 01.08.2024 r.

  • magazyn energii o pojemności co najmniej 2 kWh, którego cena za 1 kWh nie przekracza kwoty 6 tys. zł,
  • magazyn ciepła o pojemności min. 20 dm3 – tylko w zakresie typów urządzeń wpisanych w programie. 

Przed zakupem i montażem urządzeń należy sprawdzić czy ich parametry odpowiadają specyfikacji zapisanej w programie. 

Jak potwierdzić płatność?

Składając wniosek należy przedstawić faktury/paragony dokumentujące zakup urządzeń oraz wykonanie instalacji. Faktury/paragony muszą być imienne, zawierać pełne dane sprzedawcy, a także szczegółowy opis zakupionych urządzeń. Wnioskodawca jest zobowiązany do załączenia dokumentacji potwierdzającej dokonanie płatności, np. potwierdzenie przelewu, dokument KP. Akceptowane są wyciągi bankowe pod warunkiem, że wszystkie dane poniżej będą widoczne: dane sprzedawcy,  dane odbiorcy płatności, kwota transakcji, data transakcji.  

W przypadku płatności poprzez kredyt, nie należy dołączać umowy kredytowej, lecz oświadczenie o dokonaniu płatności zgodnie ze wzorem umieszczonym na stronie programu. 

Czy potrzebujesz protokołu odbioru?

W przypadku zgłoszenia do dofinansowania urządzenia dodatkowego jakim jest magazyn ciepła i/ lub magazyn energii w ramach programu Mój Prąd wymagane jest również przedstawienie protokołu odbioru. Jest to dokument potwierdzający zakończenie prac, montaż i uruchomienie urządzenia dodatkowego. Jego brak lub błędnie wypełniony dokument może skutkować koniecznością złożenia korekty wniosku. Protokół odbioru musi być wypełniony na wzorze obowiązującym dla danego naboru wniosków.

Czy potrzebujesz zaświadczenia od Operatora Sieci Dystrybucyjnej?

Wniosek musi zawierać zaświadczenie od Operatora Sieci Dystrybucyjnej (OSD), które potwierdza przyłączenie do sieci elektroenergetycznej. Brak tego dokumentu skutkuje odrzuceniem wniosku bez oceny pozostałych dokumentów.

 

Wszystkie wymagane dokumenty znajdują się na stronie: https://mojprad.gov.pl/nabor-vi#dokumenty

Mój Prąd 6.0