Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Gminne Centrum Usług Wspólnych w Narolu jest jednostką budżetową Gminy Narol realizującą zadania w zakresie obsługi ekonomiczno–administracyjnej i finansowo–kasowej gimnazjów, szkół podstawowych, przedszkoli i oddziałów przedszkolnych.
Zespół obejmuje swoją działalnością publiczne gimnazja, szkoły podstawowe, przedszkola, oddziały przedszkolne na terenie miasta i gminy Narol, świetlice szkolne, stołówki z dowożeniem prowadzone przez Gminę.
Bezpośredni nadzór nad działalnością MGZEAS sprawuje Burmistrz Miasta i Gminy Narol.
Do zadań Zespołu należy w szczególności:
obsługa finansowo-kasowa placówek, organizowanie wypłat i wynagrodzeń, ewidencjonowanie danych o zatrudnieniu i wydatkach z osobowego funduszu płac,
obsługa spraw administracyjno-gospodarczych, zaopatrzenie hurtowe oraz obsługa remontów placówek,
rozliczenie i inwentaryzacja składników majątkowych stanowiących mienie placówek,
planowanie i statystyka oraz sporządzanie wymaganych sprawozdań w zakresie realizacji zadań rzeczowych poszczególnych placówek i własnych, zatrudnienia, osobowego funduszu płac, zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, itp.,
opracowanie projektów zadań rzeczowych oraz planów dochodów i wydatków budżetowych i pozabudżetowych w zakresie dotyczącym oświaty i wychowania dla obsługiwanych placówek przy współpracy z nimi, a także organizowanie prawidłowego wykonania zatwierdzonych wskaźników i limitów określonych w planie,
tworzenie warunków do przestrzegania dyscypliny finansowej i budżetowej w placówkach objętych obsługą Zespołu,
archiwizowanie dokumentacji,
organizacja dowozu uczniów do szkół, w tym uczniów niepełnosprawnych,
wykonywanie innych przewozów na potrzeby obsługiwanych jednostek i zleconych przez organ prowadzący,
prowadzenie Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej pracowników oświaty,
prowadzenie spraw w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy w ramach zawartych porozumień z dyrektorem placówki,
prowadzenie obsługi organizacyjno-finansowej spraw w zakresie udzielania pomocy materialnej dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Narol, przyznawanej w formie stypendiów i zasiłków szkolnych,
rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych z Urzędem Skarbowym i składek ubezpieczeniowych z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych,
prowadzenie gospodarki kasowej,
przygotowanie wniosków do ZUS w związku z przyjęciem pracowników obsługiwanych szkół i placówek oświatowych na emeryturę i rentę,
prowadzenie innych spraw zleconych przez Burmistrza Miasta i Gminy w zakresie udzielonych upoważnień, a szczególności wynikających z przepisów ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty i ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela,
sporządzenie okresowych analiz realizacji budżetu obsługiwanych jednostek oraz przedkładanie Burmistrzowi informacji o stopniu wykorzystania środków budżetowych, oraz ewentualnych wniosków o dokonaniu zmian w budżecie,
sporządzenie okresowych analiz realizacji budżetu obsługiwanych jednostek oraz przedkładanie Burmistrzowi informacji o stopniu wykorzystania środków budżetowych, oraz ewentualnych wniosków o dokonaniu zmian w budżecie.